Aktuellt om EU, internationella frågor samt migration och jämställdhet på Kommunmarknaden 12.-13.9.2018

Kommunmarknaden ordnas redan för 25:e gången. Kommunförbundets kundevenemang samlar årligen cirka 7 500 beslutsfattare och aktörer inom det offentliga. Med oss har vi förutom Kommunförbundets sakkunniga också utställare från ungefär 200 företag och samfund. Utbudet är digert och evenemanget är gratis!

Vill du veta mera om EU, internationella frågor, migration samt jämställdhet och jämlikhet ska du definitivt delta på  följande seminarier. Seminarierna är på finska om inte annat anges.

Onsdag 12.9.2018

• 11.-11.45 Eihän meillä ketään syrjitä! Miten yhdenvertaisuus arjessa toteutuu?
  • 11.-11.45 Kohti uudistuvaa Euroopan unionia
  • 16.-16.45 Kotouttaminen muutoksessa -seminaari

Torsdag 13.9.2018

• 10.-10.45 Euroopan neuvosto sukupuolten tasa-arvon ja ihmisoikeuksien edistäjänä
  • 13.-13.45 Images can change the world! How to manage and embrace diversity as an asset in a municipality

Här hittar du Kommunmarknadens fullständiga program - också programmet på svenska!

Kommunförbundets Brysselkontor

Sedan 1992 har Kommunförbundet ett kontor i Bryssel. Målet med vår EU-intressebevakning är att trygga och utveckla verksamhetsförutsättningarna för kommunerna i Finland.
Kommunförbundets Brysselkontor