Kvalitetsenkät samlar information om kvalitetsutvecklingen inom den offentliga förvaltningen

Kommunförbundet och Statskontoret genomför i september–oktober en enkät som kartlägger kvalitetsutvecklingen inom den offentliga förvaltningen. Syftet med enkäten är att få en heltäckande bild av de kvalitetsmodeller och kvalitetsmetoder som används inom den offentliga förvaltningen. Uppgifterna utnyttjas av både Kommunförbundet och Statskontoret som stöd för kvalitetsarbetet inom den offentliga sektorn.

Enkäten skickades vecka 39 till kommunerna och samkommunerna samt till statens ämbetsverk och inrättningar på fastlandet. Vi hoppas få in svar från olika organisationsnivåer i kommunerna, ämbetsverken och inrättningarna, liksom också från kommunernas olika sektorer och organisationsenheter.

Enkäten riktar sig till den högsta ledningen med ansvar för kvalitetsledningen och dem som arbetar med kvalitetsutveckling, exempelvis kvalitetsdirektörer och kvalitetschefer eller utvecklingschefer. Enkätresultaten offentliggörs på Kommunförbundets och Statskontorets respektive webbplatser under slutet av året. Svaren är mycket viktiga eftersom denna information inte går att få från andra källor.

Svarstiden löper ut 9.10.2018. Det tar ungefär 10 minuter att besvara enkäten.

Du kan besvara enkäten här:

På svenska:

På finska:

Närmare upplysningar:

Maria Salenius, sakkunnig, Kommunförbundet, maria.salenius@kommunforbundet.fi,

Aila Särmälä, utvecklingschef, Statskontoret, aila.sarmala@statskontoret.fi, 0295502788