E-tjänst för omprövningsbegäran i fråga om elever, studerande och stödtjänster inom småbarnspedagogiken

Det är nu möjligt att sköta ärenden i regionförvaltningsverkens e-tjänst. För att underlätta processen för dem som begär omprövning har regionförvaltningsverken infört ett elektroniskt formulär för omprövningsbegäran.

I egenskap av anordnare av småbarnspedagogik, undervisning och utbildning bör kommunerna och samkommunerna förutom kontaktuppgifter till regionförvaltningsverket också nämnas möjligheten till elektronisk kommunikation. Man kan använda länken till beskrivningen av e-tjänsten och länken till det elektroniska formuläret

Vägen till e-tjänsten finns på regionförvaltningsverkets webbsida: www.avi.fi/sv -> privatperson -> begäran om omprövning -> e-tjänst.

Kommunförbundets anvisningsmallar har kompletterats

Kommunförbundets anvisningsmallar för begäran om omprövning inom småbarnspedagogik, undervisning och utbildning har kompletterats med regionförvaltningsverkets e-tjänst.

Omprövning kan begäras hos regionförvaltningsverket i fråga om vissa beslut som gäller elever och studerande samt stöd och stödtjänster för barn som får förskoleundervisning.

Kommunförbundets sakkunniga som kan ge mer information

Mallar för anvisningar om sökande av ändring inom småbarnspedagogik, undervisning och utbildning

Bestämmelserna om sökande av ändring i speciallagstiftningen är överordnade det ändringssökande som föreskrivs i kommunallagen. Läs mer

Kaffe med Uffe

En gång per månad bjuder Ulf Stenman, direktör för Kommunförbundet svenska verksamhet på ett virtuellt, aktuellt och spirituellt morgonkaffe på Teams.
Läs mera: Kaffe med Uffe