Seminarium 24.9.2024:

Seminarium: Hur hantera rasism i skola och daghem?

Kommunförbundet är med och arrangerar ett inspirerande heldagsseminarium på Folkhälsan den 24 september.  Seminariet är avgiftsfritt och riktar sig till personal inom skola och småbarnspedagogik. Missa inte denna möj-
lighet att ta del av spännande föreläsningar och engagerande workshops!

För dig som inte kan vara på plats finns möjligheten att följa med föreläsningarna på distans via livestreaming.

Seminariet inleds av diskrimineringsombudsman Kristina Stenman och föreläsningarna behandlar rasism och diskriminering på ett mångsidigt sätt. Huvudtalare är statsvetaren och demokratiagenten Barakat Ghebrehawariat med rubriken ”Får man säga svart? Gå från teoretisk ångest till terminologisk trygghet”.

Kom med och lär dig mer om hur vi kan arbeta antirasistiskt i småbarnspedagogiken och skolan, hör om resulta-
ten från enkäten Hälsa i skolan och ta del av kunskap om rasism och antirasism.

Mer info om seminariet:  kommunforbundet.fi/hantera-rasism

Seminariet arrangeras som ett samarbete mellan Folkhälsan, Finlands svenska lärarförbund, Folktinget, Kommunförbundet, Utbildningsstyrelsen och Hem och skola.