Infowebbinarium 19.8.2021 kl. 13.30-15

Vad innebär vårdreformen för skola och bildning?

Information om evenemanget

Startdatum
Evenemangsstad
Webbinarium
Arrangör
Kommunförbundet

Hur kommer de tvåspråkiga välfärdsområdena att jobba och vad allt innebär hela reformen? Kommunförbundet och Folktinget har utarbetat ett stödpaket för de tvåspråkiga välfärdsområdena. Det blir också aktuellt för bildningssektorn att hitta samarbetsformer och kontaktytor, särskilt gällande elev- och studerandevården.

Kom med på Kommunförbundets infowebbinarium 19.8.2021 kl. 13.30-15 där dessa frågor öppnas upp av Kommunförbundets sakkunniga. Det kommer också att finnas möjlighet att diskutera och ställa frågor.

Vårdreformen i ett nötskal: Vad, varför, hur och när? Utvecklingschef Linda Grönqvist

Kontaktytorna och elev- och studerandevården (på finska)Utvecklingschef Irmeli Myllymäki

Det svenska i vårdreformen. Specialsakkunnig Johanna Lindholm

Hjärtligt välkommen med!

Boka tidpunkten i din kalender redan nu. Webbinariet är för Kommunförbundets medlemmar och avgiftsfritt mer förutsätter anmälan senast den 17.8.2021.