15.11.2022 kl. 8.30-9.00

Kaffe med Uffe 7/2022: tema finländska välfärdsområden och svenska regioner

Kaffe med Uffe 15.11 med Marianne PEkola-Sjöblom (KF) och Palle Lundberg (SKR).

Information om evenemanget

Startdatum
Slutdatum
Evenemangsstad
On-line
Arrangör
Svensk enheten

Slå på datorn och kom med på Ulf Stenmans populära morgonkaffe på Teams!

Den 15 november kl. 8.30–9.00 dricker vi morgonkaffe tillsammans med Palle Lundberg, ny verkställande direktör för Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) och Marianne Pekola-Sjöblom, Kommunförbundets forskningschef.

Vi diskuterar välfärdsområdena och regionerna i Finland och Sverige och de många finländska politikernas dubbla roller som förtroendevalda på lokal, regional och nationell nivå.

Vad är Kaffe med Uffe? En gång per månad bjuder Ulf Stenman med gäster kommunerna i Svenskfinland på ett virtuellt, aktuellt och spirituellt morgonkaffe via Teams. Är du kommunalt anställd eller förtroendevald - välkommen med och diskutera!

Under den halvtimme långa sitsen tar vi upp ett eller ett par frågor, som är aktuella i Kommunförbundets intressebevakning.