Digiveckan 2023

On-line
Arrangör
Kommunförbundet och Södra Finlands Regionalförvaltningsverk

Vad förändrades i digitjänstlagen och hur påverkar det kommunerna?

Under våren 2023 gjordes det ändringar i lagen om digitala tjänster som en följd av det nya tillgänglighetsdirektivet. Under detta digifika kommer Viena Raunio från Traficom att presentera de viktigaste förändringarna som har gjorts i lagen och diskutera vilka nya saker kommuner behöver ta hänsyn till när det gäller tillgänglighet.

Tillfället kommer att presentera de viktigaste ändringarna som gjorts i lagen och informera om vad kommunerna bör tänka på när det gäller tillgänglighet.

Evenemanget är en del av Kommunernas digivecka 5-9.6.2023.

Klicka här för att öppna anmälan till de svenska evenemangen under digiveckan (Webropol)

Ett nätverk för dig som jobbar med språk och översättning i kommunsektorn

Digifika - nätverk för digitalisering

Kommunförbundet arrangerar korta sessioner med presentationer och diskussioner om digitalisering på svenska i nätverket för Digifika.

Mer info om nätverket för digifika.