Pressmeddelande,

Marja Honkakorpi valdes till chefredaktör för Kuntalehti och verkställande direktör för KL-Kustannus

(Kommunförbundet informerar 22.10.2015) Styrelsen för KL-Kustannus som hör till Kommunförbundets koncern har valt konstmagister Marja Honkakorpi, 41, till ny chefredaktör för Kuntalehti och verkställande direktör för KL-Kustannus.

Honkakorpi tillträder i januari vid KL-Kustannus Oy och omedelbart inom ramen för ett projekt som utvecklar elektronisk kundservice. Den nuvarande chefredaktören/verkställande direktören Hannu Kataja går i pension i april.

Honkakorpi har en gedigen erfarenhet av arbete med att utveckla elektroniska tjänster bl.a. på Yle och SanomaWSOY. Redaktörserfarenhet har hon skaffat sig exempelvis på Helsingin Sanomat.

Till KL-Kustannus Oy:s viktigaste produkter hör tidningen Kuntalehti, nättidningen Kuntalehti.fi, tidningen Kuntatekniikka, Kunta.tv och mäss- och utbildningsevenemanget Kommunmarknaden.

Jari Koskinen, Kommunförbundets verkställande direktör, styrelseordförande för KL-Kustannus, tfn 044 9764225

Hannu Kataja, verkställande direktör/chefredaktör, tfn 040 553 6161