Handboken för genomförande av reformen av arbets- och näringstjänsterna och integrationslagen 2024, del 2

Medverkande
Kommunförbundet
Publiceringsdatum

I din hand har du en handbok som har utarbetats för att stödja genomförandet och ledningen av AN24-reformen och KOTO24-reformen. Handboken har utarbetats nationellt i samarbete mellan alla aktörer som deltar i reformen och personalens representanter.

Syftet med handboken är att stödja genomförandet när det gäller tidsplanering, beskrivning av det arbete som ska utföras och de resurser som behövs samt involvering av intressenter. Den kommer också att underlätta ett nära samarbete och interaktion mellan nyckelaktörer. Handboken är en onlinepublikation och kommer att hållas uppdaterad. Tjänsterna beskrivs inte i sin helhet i handboken, men länkar till befintligt material används för att producera innehållet.

Den första delen av handboken publicerades våren 2023 och finns översatt till svenska. I den första delen av handboken sammanställs de viktigaste punkterna som bör beaktas vid genomförandet av reformen.

Denna andra del av publikationen finns inte översatt till svenska.

Publiceringsdatum
Utgivare