Julkaisun etusivulle

13. Författare, källor och frågeställningar

Författarna

Martti Setälä är huvudförfattare och kontaktperson för kartläggningen av digitaliseringen i kommunerna 2024.

Elisa Kettunen och Tom Holmroos har hjälpt huvudförfattaren med att förbereda enkätformuläret samt med att analysera, utarbeta och korrekturläsa texten.

Niina Erkkilä har varit ett viktigt stöd i många aspekter av arbetet. Andra experter från Kommunförbundets team för digitalisering och informationssamhället har också bistått huvudförfattaren med korrekturläsning och kommentarer till texterna.

FCG, med Jarno Parviainen och Juuso Ilmola som konsulter, har stött Kommunförbundet i genomförandet av enkäten samt i analys och rapportering av data.

Mattias Lindroth i Kommunförbundets svenska team har översatt delar av rapporten till svenska.